Yoga

Vi har forskellige referencer, når vi vælger hvilken type yoga, vi vil gå til. Nogle foretrækker dynamisk, sveddryppende yoga, andre gør det for de smukke, korrekte stillinger, mange gør det for roen i sindet.
Heldigvis er der mange typer yoga, så der er noget for os alle.

Jeg hører ofte nogen sige, at de ikke kan gå til yoga, for det er de ikke smidige nok til. Det er en stor misforståelse. Det er netop derfor, man skal gå til yoga. Det kan mærkes i kroppen allerede efter første gang.
Det fantastiske ved yoga er, at uanset hvilket niveau man er på, kan man være på samme hold. Du bestemmer fuldstændig selv, hvor langt du kan og vil gå i strækkene. Har du en dag, hvor du har brug for at passe på dig selv, så er det det, du gør. Ugen efter kan du give den gas, hvis du vil det.

Hvorfor yoga?

I den vestlige verden er vi hele tiden tilgængelige på vores telefoner, tablets eller smartwatchs. Vi skal være hurtige, effektive og rationelle.
Vi skal være dygtige medarbejdere, omsorgsfulde og nærværende forældre, attraktive for vores partner. Vi skal engagere os i skolebestyrelsen, være frivillige i fodboldklubben og bage en kage til byfesten.
Opslagene på Facebook og Instagram viser vores pæne bolig og vores rigtige liv, som gerne må indeholde en charterrejse om sommeren og en skiferie om vinteren.

Tempoet i vores liv er generelt meget højt, og det levner ikke meget tid tid at tage os af os selv, mærke vores indre liv, mærke hvad vi har brug for.

Her kommer yogaen ind. Den giver os mulighed for at sætte tempoet ned for en stund. Den giver os mulighed for at lade tankerne blive uden for yogalokalet og bare mærke vores krop, yogaen giver plads til noget andet.

Min undervisning

Det er vigtigt for mig, at du får en fornemmelse af at kunne træde ind i yogahulen og lade verden være tilbage udenfor.

Jeg har alt det udstyr, som skal bruges. Det er lagt frem, når du kommer, så du skal bare komme og sætte dig på måtten. Mine sessioner starter med en kort afspænding, så du kommer tilstede i yogarummet og i dig selv. Derefter laver vi forskellige yogaøvelser, og til sidst er der en længere afspænding, som er vigtig, for der integreres virkningen af øvelserne i kroppen.

Eftersom jeg synes at verden udenfor går for hurtigt, tilbyder jeg rolig og fordybende yoga.
Hathayoga er både liggende, siddende og stående stillinger. Du kan sagtens få sved på panden og hjertebanken. Ikke fordi tempoet er højt, men fordi du bruger styrken i din krop.  Er der en stilling, som du af en eller anden grund ikke kan komme i, tilbyder jeg dig en alternativ stilling eller du kan vælge at tage en lille pause. Det er vigtigt, at yogaen passer til dig, ikke til mig.
Yinyoga er liggende og siddende stillinger, hvor du kan ligge i en stilling i 3-5 minutter. Det er vigtigt, at du ligger med et behageligt stræk, uden noget som gør ondt, derfor har jeg udstyr til at understøtte dig, så du synker ind i stillingen.

Hos mig er der ikke noget yoga, som må gøre ondt! Du må selvfølgelig kunne mærke strækket, men du skal ikke holde ud! Det skal føles rart!

Praktisk

Du kan læse om yinyoga og hathayoga ved at klikke på menuen ovenover.

Undervisningen foregår på Røngevej 3, Rønge, 8860 Ulstrup. Tilmelding foregår via bookingsiden.
Det koster 110 kr. pr. gang og man melder sig til hele forløbet. Hvis du ikke har gået hos mig før, og du gerne vil prøve det en eller to gange inden tilmelding, er det også muligt. Så betaler du bare pr. gang, jeg har ikke gratis prøvetime.

Jeg forventer at kunne starte primo september, så hold øje med denne side, Facebook eller tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til mig på nedenstående nummer eller sende en mail.

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Her kan du tilmelde dig til nyhedsbreve ang. yoga. Nyhedsbrevene vil indeholde datoer for kommende forløb, workshops eller retreats.

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os